reklama

Zdravotný klaun – medzinárodný veľvyslanec humoru

Podľa všeobecne rozšíreného presvedčenia má každá kultúra svoj špecifický zmysel pre humor. Ja však s týmto názorom nesúhlasím!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Pred mnohými rokmi som strávil dve letá na turné so svojou vlastnou muzikálovou komédiou. Nás súbor sa skladal zo siedmich ľudí z piatich štátov a dvoch kontinentov. Hrali sme v toľkých krajinách, že si na všetky už ani nespomínam. No kamkoľvek sme prišli, diváci sa smiali na rovnakých miestach. To isté platilo pri všetkých deviatich predstaveniach, s ktorými som sa za svoj život vydal na turné. Či už to bolo v Európe, Číne, Severnej alebo Južnej Amerike.

Tento rok ma pozvali do Saudskej Arábie, aby som tam vystúpil na niekoľkých zdravotníckych konferenciách. Keď som medzi jednotlivými konferenciami chodil po nemocniciach, rozhodol som sa personálu ukázať v praxi to, o čom som predtým hovoril. Miesto kostýmu (pribaliť si svoj klaunský mi ani nenapadlo) mi poslúžila igelitová čiapka z hotela a penový nos. K tomu som si požičal lekársky plášť a stetoskop. Takto vystrojeného som svojho klauna vypustil na detské oddelenia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Gary Edwards v Saudskej Arábii
Gary Edwards v Saudskej Arábii 

V každej nemocnici, kde som bol, ma sledovali a smiali sa aj skupinky lekárov a zdravotných sestier. Na jednom pediatrickom oddelení zablokovalo chodbu aspoň 70 ľudí v bielych plášťoch, ktorí sa stavali na špičky, aby ponad hlavy ostatných videli aspoň kúsok z toho, čo sa deje. Smiali sa hlasno a spontánne. Pritom som sa žiadnym spôsobom neprispôsoboval ich kultúre.

Gary Edwards v Saudskej Arábii
Gary Edwards v Saudskej Arábii 

V tomto blogu budem pre vás písať pravdivé klaunské príbehy z celého sveta a najčastejšie sa s vami podelím o skúsenosti klauna nemocničného. Jeho postava je univerzálna a rozumejú jej dokonca aj v kultúrach, kde divadelnú tradíciu nemajú. Ďalší článok bude venovaný deviatim palestínskym klaunom, ktorí nás tu na Slovensku a v Čechách navštívili minulý týždeň... JELA, JELA, JELA,...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dovtedy, dovidenia!

Gary
zakladateľ združenia Červený Nos Clowndoctors

Gary Edwards

Gary Edwards

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  5x

Do slovenských nemocníc prinášam smiech od roku 2004, kedy som založil miestnu pobočku medzinárodnej organizácie Červený Nos Clowndoctors. Cestujem po celom svete a školím nových klaunov napríklad aj v Poľsku či v Palestíne. Zoznam autorových rubrík:  PríbehyZo života klaunov

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu