reklama

Zrodenie o. z. Červený Nos Clowndoctors...

Všetko sa to začalo e- mailom v roku 2003, ktorý mi poslala MUDr. Daniela Sejnová, momentálne zástupkyňa prednostky Kliniky detskej hematológie a onkológie DFNSP v Bratislave.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

V ňom mi rozpovedala, že sa práve vrátila z konferencie v Paríži, kde videla doktorku Žirafu v nemocnici... síce nevysvetlila, kto to tá doktorka Žirafa je, ale ja našťastie Caroline Simmons poznám osobne. Caroline je zakladateľkou Le Rire médecin, čo je nemocničné klaunovanie vo Francúzsku. A jej klaunské JA sa nazýva doktorka Žirafa. V tomto e-maile sa ma MUDr. Sejnová spýtala, či by som neuvažoval nad rozvojom projektu zdravotných klaunov na detských oddeleniach na Slovensku. Moja odpoveď bola okamžitá! Samozrejme, že ÁNO. Dohodli sme si stretnutie hneď ďalší týždeň.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na toto prvé stretnutie s MUDr. Sejnovou som si so sebou zabalil aj kostým, veď tak či tak by som ten čas strávil v nemocnici klaunovaním. Po krátkom rozhovore sme sa dohodli, že sa pustím do budovania projektu a dá sa povedať, že projekt Červený Nos - Slovensko začal práve v ten nezabudnuteľný deň v nemocnici na Kramároch. Kráčal som bludiskom chodieb nemocnice do kancelárie školy na prízemí, a to bol ideálny priestor pre prezlečenie do môjho kostýmu a ...ale skráťme to. Po piatich hodinách klaunovania a liečby humorom na mnohých oddeleniach, som konečne našiel cestu späť dole do kancelárie školy. No, dvere boli zamknuté. Keď som sa vrátil na koniec chodby so snahou nájsť pomoc, bolo o to prekvapivejšie zistenie, že aj tie dvere sú zamknuté. Bol som uväznený na chodbe! Môj telefón bol, samozrejme, zavretý v kancelárii školy a strávil som večnosť búšením na dvere, až kým prišiel vrátnik a našiel kľúč. Pri šoférovaní nazad do Českej republiky som veru premýšľal, či skutočne začať projekt na Slovensku...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Skutočný problém bol však v tom, že som vložil moje celoživotné úspory do projektu nemocničného klaunovania v Českej republike a nemal som potrebné peniaze na rozjazd nového projektu na Slovensku. Rozhodol som sa, kontaktovať Monicu Cullen z Red Noses Clowndoctors International, ktorá neváhala a sľúbila, že oni sa chopia financovania fázy rozvoja Clowndoctors na Slovensku.

Nakoniec som veľmi rád, že som to urobil aj naďalej robím a MUDr. Sejnová bola so mnou na každom kroku. Neúnavne sledovala každý castingový workshop na nových klaunov. MUDr. Daniela Sejnová bola skutočnou hnacou silou o. z. Červený Nos Clowndoctors.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dnes je Červený Nos Clowndoctors prítomný v každej nemocnici na Slovensku a nielen pre deti a je neoddeliteľnou súčasťou systému zdravotnej starostlivosti.

Ďakujem MUDr. Sejnová!

Gary,
zakladateľ občianskeho združenia Červený Nos Clowndoctors.

Gary Edwards

Gary Edwards

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  5x

Do slovenských nemocníc prinášam smiech od roku 2004, kedy som založil miestnu pobočku medzinárodnej organizácie Červený Nos Clowndoctors. Cestujem po celom svete a školím nových klaunov napríklad aj v Poľsku či v Palestíne. Zoznam autorových rubrík:  PríbehyZo života klaunov

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu